Prati nas

Vijesti

Vau, mjau!

Pretjeruju li ljudi s objavom slika kućnih ljubimaca na društvenim mrežama?

Dok su naši roditelji pse držali u dvorištima i na lancima, naše su generacije shvatile da se radi o bićima koje osjećaju i uzvraćaju osjećaje pa smo ih premjestili u svoja četiri zida.

Objavljeno

|

foto: Samia Liamani/Unsplash

Odgovor na pitanje u naslovu ovisit će najvjerojatnije o tome imate li ljubimca ili ne. Da slike naših kućnih životinja čine značajan dio objava na društvenim mrežama pokazalo je i istraživanje koje je za BarkBox 2017. godine provela agencija Kelton Global, doduše na američkom uzorku.

Pokazalo se tako da prosječni vlasnik psa objavljuje čak šest puta tjedno fotografije svojeg ljubimca, dok na internetu tri puta tjedno gleda snimke drugih pasa. Uz to, čak je 11% vlasnika napravilo ljubimcu profil na društvenim mrežama. Istraživanje je pokazalo da u mobitelu prosječnog vlasnika pasa, slike ljubimaca čine petinu svih fotografija. Uz to, u tom ćete mobitelu naći dvostruko više fotki pasa nego vlasnika samog.


Jedno su slike djece, a drugo…

“Ako ja mogu gledati milijun slika njihove djece i unučadi na Facebooku, zašto oni ne bi gledali mojega Antu. Komu smeta, neka me otprati”, kaže nam kolega koji rado slika svoga mješanca Antu.

Roditelji s druge strane odgovaraju da imanje psa nije roditeljstvo. “Smisao dijeljenja fotki naše djece je da naši prijatelji i rođaci vide kao se oni razvijaju i rastu. Baka i djed žive u Našicama pa i oni mogu, na daljinu, biti uključeni u njihove živote. Želi li bilo tko biti uključen u život tvoga psa koji samo spava, slini, jede i obavlja fiziološke funkcije? Ne bih rekla. Ne trebamo uvijek znati kada tvoj pas rastrga cipelu i ne trebaš nam zatrpavati zid s njegovim fotkama”, odgovara majka iz Zagreba koja na Facebooku vodi foto-dnevnik odrastanja svoje dvoje djece.  

Zašto zapravo ljudi objavljuju fotke ljubimaca?

Razlozi zbog koji ljudi objavljuju fotke ljubimaca su razni, no psiholozi navode da jedan dominira – vlasnici svoje ljubimce smatraju članovima obitelji pa ih tako i predstavljaju na društvenim mrežama. Dok su naši roditelji pse držali u dvorištima i na lancima, naše su generacije shvatile da se radi o bićima koje osjećaju i uzvraćaju osjećaje pa smo ih premjestili u svoja četiri zida.

Ljubav je, dakle, jednostavan razlog koji pokreće sve te objave, ako izuzmemo one vlasnike koji životinje doživljavaju statusnim simbolima. Uz to, neki ljudi su sramežljivi pa će radije pozornost privući objavom fotke ljubimca, nego vlastitim selfijem. Uostalom, osim što nam donose radost, ljubimci nas povezuju s drugim ljudima, a istraživanja pokazuju da nam i poboljšavaju zdravlje. Pa tko ih onda ne bi slikao za Facebook?

.

Vijesti

Papa Franjo (84) je zbog bolesti propustio misu, ne osjeća se dobro

Mediji su javili da mu je 1957. godine, kada je imao 21 godinu, odstranjen dio plućnog krila zbog čega često ostaje bez daha.

Objavljeno

|

Autor

84-godišnji papa Franjo jutros nije došao na bogoslužje u Bazilici svetog Ivana Lateranskog koja se nalazi šest kilometara jugoistočno od Vatikana.

“Sveti Otac se nije dobro osjećao pa je odlučio ostati u blizini rezidencije Svete Marte”, objavila je glavni glasnogovornik Svete Stolice Matteo Bruni. Ostale planove neće mijenjati.


Papa je u srijedu predvodio misu povodom Pepelnice, iako je bio prehlađen. Tom prilikom rukovao se s brojnim vjernicima, a došao je u kontakt sa stotinama njih. Od ranije se zna da ima problema s kukom i plućima pa ovo nije prvi puta da otkazuje obaveze. Mediji su javili da mu je 1957. godine, kada je imao 21 godinu, odstranjen dio plućnog krila zbog čega često ostaje bez daha. Poznato je i da je operirao žuč.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP