Prati nas

Vijesti

Rat cjepivima

SAD: Rusija širi propagandu o zapadnjačkim cjepivima kako bi nametnula Sputnik

Podsjetimo, Moskva je i Hrvatskoj nudila svoje cjepivo pa je čak i iz Vlade stizao signal o interventnom uvozu. Da je Moskva spreman isporučiti Sputnik V u dva tjedna, iako ga nema dovoljno ni za svoje potrebe, kazao je za N1 televiziju glasnogovornik Veleposlanstva Ruske federacije u Hrvatskoj Matvey Sidorov.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

foto: foto: Pete Linforth/Stux/Pixabay

Dok se u Europi vodi jaka kampanja protiv AstraZenecinog cjepiva, u Sjedinjenim Državama pokušava se poljuljati povjerenje u Pfizerovo cjepivo. Dužnosnici State Departmenta su izvijestili kako iza svega stoji ruska propaganda koja pokušava građane odvratiti od cijepljenja zapadnjačkim cjepivima. O tome je prije desetak dana pisao  Wall Street Journal.

Ovaj medij tako je javio da su ruski obavještajci lansirali kampanju protiv Pfizerova cjepiva i ostalih cjepiva koje se proizvode u zapadnim zemljama. Kanal djelovanja su portali koji su posljednjih mjeseci propitivali djelotvornost i sigurnost navedenih cjepiva.


Problemom se bavio Global Engagement Centar koji promatra i mjeri strane dezinformacijske napore. Centar je označio četiri internetske publikacije kroz koje djeluju ruske obavještajne službe. Teze koje su se lansirale protiv Pfizerovog cjepiva, primjećujemo, istovjetne su onima koje se sada nude protiv AstraZenecinog lijeka.

Pobuđivala se sumnja u teške nuspojave, propitivala djelotvornost i tvrdilo kako je cijeli postupak odobravanja cjepiva sumnjivo ubrzan. Naravno, uz druge zavaravajuće tvrdnje. A odatle su ih, očekivano, preuzimali drugi mediji u brojnim zemljama. (Zašto je postupak bio brži, pročitajte ovdje.)

“Ti medijski outleti izravno su vezani na rusku obavještajnu zajednicu”, kažu dužnosnici Centra koji djeluje pod State Departmentom. “Svi su u stranom vlasništvu i imaju poslovni nastan izvan Sjedinjenih Država. Njihov doseg varira, kao i ton i publika, ali su dijelom ruske propagande i dezinformiranja ekosustava.”

Takve kampanje, stoji u izvješću “Kako su Rusija, Kina i Iran oblikovali i manipulirali narativom o cjepivima protiv COVID-a” Saveza za očuvanje demokracije (Alliance for Securing Democracy), služe probitku ruskog cjepiva Sputnik V i kineskih cjepiva. Iako se američki građani sve više žele cijepiti, zdravstveni radnici, navodi Savez, vode žestoku bitku protiv dezinformacijskih kampanja i algoritama društvenih mreža koje tim kampanjama idu u prilog.

Facebook raste na neznanju i zabludama

Naime, umjetna inteligencija koja stoji iza Facebooka i Instagrama ljudima nudi ono što im godi pa će tako osobama sklonim teorijama urote i dezinformacijama ponuditi sadržaj iz gore spomenutih dezinformacijskih kampanja. Onima koji cijene znanost, servirat će materijale iz stručnih i znanstvenih radova, a koji svi odreda pokazuju da cjepiva nisu štetna.

Rusija: Hrvatskoj možemo isporučiti cjepivo u roku dva tjedna

Podsjetimo, Moskva je i Hrvatskoj nudila svoje cjepivo pa je čak i iz Vlade stizao signal o interventnom uvozu. Da je Moskva spremna isporučiti Sputnik V u dva tjedna, iako ga nema dovoljno ni za svoje potrebe, kazao je za N1 televiziju glasnogovornik Veleposlanstva Ruske federacije u Hrvatskoj Matvey Sidorov.

Premijer Plenković potom je najavio da će se ipak pričekati dozvola Europske agencije za lijekove pa bi Sputnik V u Hrvatsku mogao doći tek u travnju ili svibnju. S obzirom da je riječ o cjepivu proizvedenom genetičkim inženjeringom, za odobrenje će morati proći proceduru koju su prošla Pfizerovo, Modernino i AstraZenecino cjepivo. Ipak, Rusija je uspjela probiti sigurnosne procedure Europske unije u Mađarskoj čiji je premijer Viktor Orban saveznik ruskog predsjednika Vladimira Putina.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP