Europska komisija i Savez nacionalnih tijela za zaštitu potrošača (CPC) upozorile su kinesku internetsku trgovinu SHEIN da mora ukloniti brojne nepravilnosti s vlastite web stranice, a koje su utvrđene tijekom istrage i predstavljaju kršenje europskog zakonodavstva o zaštiti potrošača.
Komisija u priopćenju navodi niz spornih praksi. Među njima su lažna sniženja, odnosno prikazivanje popusta koji se ne temelje na stvarnim prethodnim cijenama, potom agresivne prodajne taktike poput lažnih rokova za kupnju, kao i nepotpune ili netočne informacije o pravima potrošača, posebice u vezi s povratima i povratima novca.
UZ to, EK kao problematične navodi oznake proizvoda koje zavaravaju korisnike sugerirajući dodatne vrijednosti koje su zapravo zakonski standard, kao i tvrdnje o održivosti proizvoda koje se ne mogu dokazati. SHEIN je dodatno kritiziran jer kupci ne mogu lako pronaći kontakt podatke za pritužbe, a nije jasno ni kako tvrtka upravlja prikazom recenzija, rangiranjem proizvoda i informacijama o trećim stranama koje prodaju putem platforme.
Komisija je SHEIN-u dala rok od mjesec dana za odgovor i donošenje konkretnih mjera kojima će se uskladiti s europskim pravilima. U protivnom, prijeti mu niz sankcija koje mogu izreći regulatori u državama članicama EU.
Ovo upozorenje dolazi u osjetljivom trenutku za kineskog giganta brze mode koji već posrće na američkom tržištu. Naime, Trumpove carine na kinesku robu poskupljuju proizvode, a ukinuto je i pravilo prema kojem pošiljke vrijednosti do 800 dolara nisu bile podložne carinjenju. Upravo se na tme zasnivao business model ove kineske kompanije.