Prati nas

Vijesti

Online moda

Lažna sniženja i nejasni uvjeti: EU pozvala SHEIN na red

SHEIN je pod povećalom Europske komisije zbog manipulativnih prodajnih praksi i kršenja prava potrošača. Lažna sniženja, neprovjerene tvrdnje i netransparentnost doveli su do službenog upozorenja, u trenutku kada brend već gubi tlo pod nogama na američkom tržištu.

Objavljeno

|

Autor

Tri mlade žene u šarenoj i trendovskoj proljetnoj odjeći poziraju ispred grafičke pozadine – modna kampanja.
ilustracija: S. Bura/mj

Europska komisija i Savez nacionalnih tijela za zaštitu potrošača (CPC) upozorile su kinesku internetsku trgovinu SHEIN da mora ukloniti brojne nepravilnosti s vlastite web stranice, a koje su utvrđene tijekom istrage i predstavljaju kršenje europskog zakonodavstva o zaštiti potrošača.

Komisija u priopćenju navodi niz spornih praksi. Među njima su lažna sniženja, odnosno prikazivanje popusta koji se ne temelje na stvarnim prethodnim cijenama, potom agresivne prodajne taktike poput lažnih rokova za kupnju, kao i nepotpune ili netočne informacije o pravima potrošača, posebice u vezi s povratima i povratima novca.

UZ to, EK kao problematične navodi oznake proizvoda koje zavaravaju korisnike sugerirajući dodatne vrijednosti koje su zapravo zakonski standard, kao i tvrdnje o održivosti proizvoda koje se ne mogu dokazati. SHEIN je dodatno kritiziran jer kupci ne mogu lako pronaći kontakt podatke za pritužbe, a nije jasno ni kako tvrtka upravlja prikazom recenzija, rangiranjem proizvoda i informacijama o trećim stranama koje prodaju putem platforme.

oglas

Komisija je SHEIN-u dala rok od mjesec dana za odgovor i donošenje konkretnih mjera kojima će se uskladiti s europskim pravilima. U protivnom, prijeti mu niz sankcija koje mogu izreći regulatori u državama članicama EU.

Ovo upozorenje dolazi u osjetljivom trenutku za kineskog giganta brze mode koji već posrće na američkom tržištu. Naime, Trumpove carine na kinesku robu poskupljuju proizvode, a ukinuto je i pravilo prema kojem pošiljke vrijednosti do 800 dolara nisu bile podložne carinjenju. Upravo se na tme zasnivao business model ove kineske kompanije.

oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP