Prati nas

Vijesti

Je li to kraj dosadnom reklamiranju putem telefona?

Trgovci često telefonski kontaktiraju potrošače i nude im svoje proizvode i usluge, ne obraćajući pažnju na vrijeme i učestalost pozivanja. Isto tako, ranjiviji potrošači starije životne dobi, postali su mamac predstavnicima pojedinih trgovaca za ostvarivanje boljih poslovnih rezultata.

Objavljeno

|

Reklame preko telefona
foto: BigStock

Građani koji ne žele primati promidžbene obavijesti trgovaca putem telefona ili poruka moći će svoj broj upisati u poseban registar, kojeg će trgovci morati provjeriti prije nego li ih kontaktiraju, a ako to učine, unatoč tomu što je broj građana u registru, prijeti im novčana kazna od 10 do 100 tisuća kuna, predlaže Ministarstvo gospodarstva.

Kako javlja Hina, ministarstvo je u srijedu otvorilo javno savjetovanje o prijedlogu izmjena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača te sve zainteresirane pozvalo da svoje primjedbe dostave do 21. lipnja. Izmjenama se želi unaprijediti zaštitu potrošača, posebice vezano za telefonsko nuđenje proizvoda i usluga i sklapanje ugovora putem telefona.

“Naime, u praksi trgovci često telefonski kontaktiraju potrošače i nude im svoje proizvode i usluge, ne obraćajući pažnju na vrijeme i učestalost pozivanja. Isto tako, ranjiviji potrošači starije životne dobi, postali su mamac predstavnicima pojedinih trgovaca za ostvarivanje boljih poslovnih rezultata”, upozoravaju iz Ministarstva.

Oglas

Stoga se, sukladno praksama zemalja članica EU, poput Njemačke, Grčke, Italije, Velike Britanije ili Belgije, predlaže uspostavljanje registra u kojeg bi građani, koji ne žele primati takve pozive ili poruke, upisali svoj broj telefona. Taj bi registar potrošača koji ne žele biti kontaktirani u okviru promidžbe i prodaje putem telefona vodila Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).

“Trgovci će morati provjeriti je li potrošač upisan u registar, odnosno želi li primati njihove promidžbene obavijesti prije negoli kontaktiraju potrošača telefonom ili porukom. Na taj način zaštitit će se ranjivi potrošači, koji često i ne razumiju što im se nudi, odnosno nisu svjesni da sklapaju ugovor”, ističu iz Ministarstva.

Ako trgovac kontaktira potrošača koji ne želi primati pozive ili poruke u svrhu promidžbe, a čiji je broj upisan u registar, izmjene zakona predviđaju novčanu kaznu u iznosu od 10.000 do 100.000 kuna.

Potrošači nisu ni svjesni da su sklopili ugovor

Nadalje, ističu iz Ministarstva gospodarstva, osim što je potrošačima potrebno omogućiti da ne primaju promidžbene obavijesti putem telefona i poruka ako to ne žele, praksa pokazuje da je potrošače potrebno zaštititi i kada sklapaju ugovor o uslugama putem telefona.

“Naime, potrošači vrlo često nisu ni svjesni činjenice da je pri komunikaciji s trgovcem putem telefona vezanoj za pojedinu uslugu, došlo do sklapanja ugovora, već toga postaju svjesni tek kad im usluga bude pružena ili kad im za istu bude ispostavljen račun. Stoga se prijedlogom izmjene Zakona jasnije uređuje trenutak sklapanja ugovora putem telefona”, navode iz resora gospodarstva, u čijoj je nadležnosti i zaštita potrošača.

Zakonski bi se tako propisalo da je u slučaju sklapanja ugovora o uslugama na daljinu putem telefona trgovac dužan potrošaču dostaviti ponudu na trajnom mediju, a ugovor se smatra sklopljenim kada potrošač potpisanu ponudu pošalje trgovcu.

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.