Prati nas

Zdravlje

5 blagodati meditacije

Meditacija je vjerojetno najjednostavniji i najjeftiniji način da pomognete svojem tijelu i umu da se osjeća bolje. Meditirati možete svega nekoliko minuta dnevno i kroz neko vrijeme trebali biste početi osjećati pozitivne učinke.

Objavljeno

|

Pomaže li meditacija?
foto: BigStock

Meditacija je nevjerojatno jednostavan način da pomognete svojem tijelu i umu. Ta je praksa sve popularnija među Amerikancima i Europljanima iako nije dio njihove tradicije. To ne treba čuditi s obzirom na brojne blagodati koje donosi:

1. Pomaže zdravlju srca

Stres je jedan od najvažnijih čimbenika u razvoju bolesti srca pri čemu meditacija itekako pomaže. Prema nalazima Nacionalnog instituta zdravlja iz SAD-a, meditacija značajno smanjuje povišeni krvni tlak tako što smanjuje razinu stresa. Također, smanjuje rizik od srčanog udara za čak 48 posto i općenito pomaže kardiovaskularnoj funkciji.


2. Popravlja pamćenje

Kako starimo, u našem se mozgu događaju određene promjene zbog kojih sve češće zaboravljamo i to je posve prirodno. No unatoč starenju naš mozak ne gubi sposobnost proizvodnje novih stanica, a tome, uz ostalo, pomaže meditacija. Sara Lazar, neurologinja Opće bolnice u Massachusettsu i predavačica na Sveučilištu Harvard, kaže da svakodnevna meditacija područje mozga zaduženo za pamćenje čini debljim. Također, meditacija usporava napredovanje bolesti vezanih uz pamćenje jer povećava prokrvljenost mozga.

3. Smanjuje bol

Kako starimo, naše nam tijelo sve češće i sve jače šalje razne signale. Meditacija pomaže utoliko što na neki način uči naš mozak da neke određene vrste boli ne percipira kao životnu ugrozu. S vremenom bol počnemo procesuirati u raznim drugim dijelovima mozga koji su odgovorni i za objektivnu analizu i kontrolu pažnje. Nekoliko je studija pokazalo da meditacija značajno popravlja kvalitetu života osobama s kroničnom boli što uključuje bol u leđima, zglobovima ili bol povezanu s oboljenjima živaca.

4. Popravlja imunitet

Kako starimo, tako postaje sve važnije voditi brigu o imunološkom sustavu. S godinama reakcije imunološkog sustava postaju nepravilne, pa starije osobe postaju sklonije infekcijama, autoimunim bolestima i kroničnim upalama. Istraživanja pokazuju da se ovakvo stanje može popraviti i vratiti na staro, barem do neke mjere. Po završetku osmotjednog programa meditacije, starije osobe pokazale su manje sklonosti upalama i s time povezanim bolestima. Osim toga, osobe koje su prakticirale meditaciju, lakše su se nosile s infekcijama.

5. Pomaže kod nesanice

Svaka druga osoba oznad 65 godina pati od nesanice. Za to ima mnogo razloga: bol, bolesti srca, demencija i slično. Meditacija može smanjiti tjeskobu kod starijih osoba što će im omogućiti da lakše zaspu. U studiji objavljenoj u časopisu JAMA Internal Medecine, ustanovljeno je da su osobe koje su svakodnevno prekticirale meditaciju, bolje spavale i rjeđe patile od nesanice.

Ako želite i sami iskušati meditaciju, znajte da se ne morate pretjerano trsiti da biste osjetili pozitivne učinke. Ono što se doista računa je dosljednost. Možete početi s tek nekoliko minuta dnevno. Ako vam je sjedenje bolno, pokušajte u ležećem položaju. Iskušajte različite načine meditacije dok ne pronađete onaj koji vam najbolje odgovara,

.

Zdravlje

Obranite se od komaraca – bez kemije

Promotori organskog življenja tvrde da ne moramo uvijek koristiti ‘kemiju’ kako bismo se obranili od letećih napasnika. Ovo su samo neki od prijedloga koji vam neće isprazniti novčanik, a mogli bi funkcionirati i u vašem slučaju.

Objavljeno

|

Autor

Obilne kiše i poplave pogodovale su razmnožavanju komaraca koji sada u nemjerljivo velikim rojevima maltretiraju cijele gradove. Nažalost, ove životinje nisu, kao nekad, samo neugodne i dosadne, već na našim područjima šire i virus zapadnog Nila.

Posebno je teško u Osijeku gdje je izmjereno da na čovjeka može sletjeti više od 130 komaraca u samo 15 minuta.


Promotori organskog življenja tvrde da ne moramo uvijek koristiti “kemiju” kako bismo se obranili od letećih napasnika. Ovo su samo neki od prijedloga koji vam neće isprazniti novčanik, a mogli bi funkcionirati i u vašem slučaju.

Neem i kokos

Prema nekim istraživanjima mješavina ulja neema i kokosa može držati komarce podalje i to čak osam sati. Neemov prah ili ulje lako je nabaviti u trgovinama organskom hranom, dok kokosovo ulje prodaju i svi veći trgovački lanci u Hrvatskoj.

Neem ili indijski jorgovan je brzorastuće drvo koje botaničari zovu Azadirachta indica. U Indiji se tradicionalno koristi u narodnoj medicini dok se u posljednje vrijeme propagira njegova upotreba u organskoj poljoprivredi kao sredstvo protiv štetnika.

Sprejevi na bazi ulja geranija

Lijepo mirišu, a neškodljivi su. Dostupni su u ljekarnama, a sve češće ulje geranija koristimo i za zaštitu kućnih ljubimaca od komaraca i krpelja.

Češnjak

Oni koji vole češnjak, tvrde da jedan režanj vrlo uspješno drži na daljini i komarce. Prema nekim izvorima, češnjak maskira ugljični dioksid koji lučimo disanjem, a koji komarcima služi kao signal za napad.

Provjerite imate li stajaće vode oko kuće, na balkonu, u olucima…

Samo je tjedan dana potrebno da se iz jajeta razvije odrasli leteći komarac. Njegove ličinke žive u ustajaloj vodi pa bi bilo uputno provjeriti postoje li negdje u vašoj blizini otvorene bačve s vodom, stari lonci s kišnicom ili vanjske gume od vozila koje zadržavaju vodu i služe kao dom komarčevim larvama.

Pivo i banane su dobar izbor

Neki znalci tvrde da ova dva prehrambena proizvoda odbijaju komarce. Stoga, prije nego izađete van, iskapite pivo i pojedite bananu. Ako ništa drugo, bit ćete siti i napojeni.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP