Prati nas

Zdravlje

Umirite um, snizite tlak i opustite tijelo jednostavnim disanjem

O disanju najčešće ne razmišljamo već ga uzimamo zdravo za gotovo. No pravilno disanje ključno je za sveukupno zdravlje i dobro osjećanje. Također, vježbe disanja mogu nam pomoći smiriti uznemireni um i riješiti se nagomilanog stresa i to za samo desetak minuta.

Objavljeno

|

Kako popraviti raspoloženje?
foto: BigStock

Svima nam se tu i tamo dogodi da se tijekom nekog naročio teškog dana osjećamo kao da ćemo puknuti. No, uzeti si trenutak vremena i samo se udredotočiti na disanje može biti nevjerojatno korisno za mentalno zdravlje, kako kratko ročno tako i dugoročno, piše Independent. Jednostavna tehnika kojom se pomoću disanja smiruje um nije samo korisna za zdravlje već i već ju je i vrlo lako naučiti. Metodu “dosljednog disanja” osmislio je Stephen Elliott, znanstvenik i autor uspješnice “Nova znanost disanja2.

Elliott je u Kini, Kašmiru i Indiji proučavao različite oblike joge te tako dobio ideju za “dosljedno disanje2. Ta tehnika znači postati svjestan procesa udisanja i izdisanja te disati brzinom od otprilike pet puta u minuti. Iako se ovaj koncept na prvu ne čini toliko revolucionarnim, Elliott ujerava da upravo ova jednostavna vježba može imati pozitivan učinak na sveukupnu dobrobit. “Ključno je shvatiti da ako ne dišemo dobro, ne možemo se dobro ni osjećati – ni mentalno, ni fizički”, rekao je Elliott. “Većina pozitivnih efekata proizlazi iz poboljšane cirkulacije i prokrvljenosti  mozga.”


Patricia Gerbarg i Richard Brown, bračni par, oboje psihijatri iz New Yorka, uvrstili su “dosljedno disanje2 u svoje radionice kako bi klijentima pomogli postići mir i naći utjehu. “Željeli smo neki brz program koji će ljudima pomoći u relativno kratkom vremenu. Ako se ta 10-minutna vježba redovito ponavlja, pozitivni učinci mogu biti i dugoročni.”

Sjajna stvar kod “dosljednog disanja” je to što se može prakticirati bilo kad i bilo gdje: u vašem domu, u uredu, u šetnji parkom. Duboko i lagano disanje donosi razne pozitivne učinke – snižava krvni tlak te vas rješava napetosti u tijelu. Čak i Američki institut za stres savjetuje duboko abdominalno disanje 20 do 30 minuta kako bi se riješili tjeskobe i stresa. “Duboko disanje poboljšava opskrbljenost mozga kisikom i stimulira parasimpatički živčani sistem što rezultira osjećajem smirenosti. Različite tehnike disanja pomažu vam da se doista povežete s vašim tijelom. To je ujedno i način da odagnate brige i smirite um.”

.

Zdravlje

Znate li prepoznati simptome? Lajmska bolest najviše pogađa starije žene

Lajmska bolest, bakterijska infekcija koju prenose krpelji, najviše pogađa starije žene, pokazala je nova studija. Razlog bi mogao biti vrlo banalan. Naime, starije žene češće šeću prirodom.

Objavljeno

|

Starije žene koje žive u ruralnim područjima u najvećoj su opasnosti da se zaraze lajmskom bolešću, pokazala je novo istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji, piše Independent.

Znanstvenici sa Sveučilišta Liverpool analizirali su podatke iz više od 2.000 bolničkih pacijenata diljem Engleske i Walesa i otkrili da su osobe između 61 i 65 godina starosti te djeca do 10 godina u najvećoj opasnosti da se zaraze bolešću koju prenose krpelji. Analizirani podaci su pokazali da je 60 posto zaraženih osoba ženskog spola te da se u 96 posto slučajeva radilo o bijelcima.


John Tulloch, autor studije, kazao je da podaci pokazuju da je među zaraženima najviše žena starijih od 60 godina te da je vrlo teško objasniti zašto je to tako. Tulloch dodaje da bi jedan od razloga moglo biti to što su žene češće od muškaraca u potrazi za zdravijim načinom živote pa stoga češće odlaze u duge šetnje prirodom zbog čega su više izložene ugrizima krpelja. Iz istog razloga, odnosno češćeg boravka na livadama, u većoj su opasnosti i djeca.

Naučite prepoznati migrirajući eritrem

Lajmska bolest je bakterijska infekcija koju prenose zaraženi krpelji. Simptomi mogu uključivati migrirajući eritrem koji najčešće nastaje između trećeg do tridesetog dana nakon ugriza krpelja. Riječ je o crvenoj mrlji ili ispupčenju na koži koji se prstenasto šire do 50 cm u promjeru, vrlo često s središnjim izbljeđivanjem. Neki ljudi imaju i simptome nalik gripi što uključuje visoku temperaturu, glavobolju, bol u mišićima i zglobovima i manjak energije.

Migrirajući eritremi (foto: Jongarrison, Mikael Häggström, Guswen, Wunderling/Wikimedia)

Važno je antibioticima liječiti prvi stadij bolesti, u fazi migrirajućeg eritrema, kako bi se spriječio razvoj teških i kroničnih oblika bolesti.  Lajmska bolest najčešće bilježi u sjeverozapadnom području Hrvatske, no prisutna je u cijelom kontinentalnom dijelu države. Rijetko se javlja u dalmatinskim županijama.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP